2013. július 20., szombat

Aktív turistáknak - Pula

Bár Horvátországba mindenki azért megy, hogy sütesse a hasát, mégis azoknak, akik szeretnek kicsit nézelődni, aktívabban eltölteni a hetet, érdemes kirándulni a környéken.

Mi két helyet látogattunk meg: Pulát és Poreĉ-t. Pula délebbre, Pore
ĉ északabbra van, de mindkettő 30-40 percen belül elérhető autóval.

Pula

Érkezésünk előtt sokat nem tudtam a városról, csak hogy egy igen szép római kori amfiteátrum (mini Colosseum) tekinthető meg. Számomra az autóval való utazgatás nagy élmény volt. Csak egy GPS-ünk volt, semmi internet, és a telefonunk sem volt okos. Tudom ez hihetetlen. Az lett volna vagány, ha csak térképünk van (nyomtatott), de ennyire öreg nem vagyok, így azt mondom a GPS kell. Más nem. Mert van szánk és szemünk és ez többet ér minden internetes okostojás kézi küytütől.

Pulában találtunk egy fizető parkolót, a boltban váltottunk pénzt, hogy legyen aprónk, és bedobtuk a két órát az automatába. Pula nem az a romantikus városka, mint Rovinj. Előbb látni a bazi nagy kikötőt a dokkokkal, meg a forgalmas buszmegállót, mint az amfiteátrumot. De ott van és gyönyörű. Teljesen beékelődött a városba. Kintről is teljesen jól látni, szerintem felesleges bemenni. Szerencsénk volt, mert épp egy idegenvezető tartott bent előadást, amint mi kintről tökéletesen hallottunk. Így tudtuk meg, hogy 33 000 férőhely volt, a nők a kakasülőn ültek és színes vitorlavánszonnal fedték be a tetejét a napsütés ellen.

Az amfiteátrumon kívül van még egy csinos kis tér szintén különleges római kori emlékkel. Ezen kívül maga a város számomra nem volt túl vonzó. Az óváros nem olyan gazdag és zegzugos, amit én szeretek. A városnézés, fagyizás után el akartunk menni a strandra. De okos internetes telefon híján nem tudtok, hogy hol a strand. Azt hittük, hogy egyértelmű lesz, mert sok horvát nyaralóhelyen egyértelmű, hogy hol a strand, de itt nem. Bandukoltunk a kocsihoz, azt tervezgetve, hogy majd elindulunk arra, amerre gondoljuk, hogy van a strand és lesz, ami lesz. És akkor megláttam egy Kioskot (alias újságáráus). A Kioskban árultak képeslapokat és az egyiken látszott a strand, amit úgy hívnak, hogy Verudella. Ezt beírtuk a Dzsipíbe és már tudtuk is merre tartunk. Rettentő kreatívnak éreztem magam és úgy éreztem őseim internet nélküli ereje tört fel belőlem és vezetett a vad, ösztönös úton.

A strand szintén egy vadregényes zöld övezetben van. Parkolni kiépített parkolóban ingyen lehet. Van fű és szikla is, mindenki megkaphatja a neki valót. Gyönyörű volt. Engem mindig lenyűgöz az Adria égszínkék, tiszta színe. A sziklákra olykor felcsap a víz, a sziklazátonyokon lehet búvárkodni és lesni a kishalakat, a hullámok ringatnak. A láb nem ér le.